Pages

Ahad, 6 Julai 2014

Pilih yang LUAR BIASA daripada yang BIASA-BIASA

TERKESAN DI HATI...
Petang tadi..
Masa kami masuk ke bank untuk deposit cash..
Ada seorang pakcik tua duduk dekat meja dalam tu..
Nampak je kami masuk, pakcik tu tunjukkan kad zikir rasanya untuk dijual..
Saya bagi isyarat taknak..
Masa nak keluar, saya perasan bos salam pakcik tu, saya tanya bagi duit ke? Bos kata kesian pakcik tu, entah nak belikan makanan untuk anak-anak dia berbuka puasa nanti agaknya..
Allah.. sungguh..tersentap hati saya..
Masa kereta kami nak undur keluar dari parking, nampak pakcik tu tergesa-gesa keluar dari bank dan jalan laju-laju, nampak dia jalan macam tak sempurna..
Ingatkan pakcik tu nak kemana..rupanya dia tolong tahan kereta lain untuk bagi laluan kepada kereta kami untuk keluar..
Lepas pada tu, nampak dia berjalan semula ke arah bank, dengan jalan yang perlahan,terhencot-hencot..
Allah.. dia berjalan tergesa tu semata nak bantu kami.. dia taknak terima duit semata-mata tanpa menyumbang tenaganya??
Bagaimana kita??
Berbuka tadi, saya cakap pada suami..kita kena kaya untuk bantu lebih ramai orang macam pakcik tu..kita kena bantu lebih ramai orang untuk menjadi PEMBERI..
Bayangkan kita dapat bantu 20 ke 30 orang untuk bersama-sama menjadi kaya dengan kita, berapa banyak orang macam pakcik tu yang boleh kita dan kawan-kawan kita bantu?
Saya nak menjadi PEMBERI..yang LUAR BIASA..
Bukan biasa-biasa..
Saya pilih Shaklee sebagai platform saya untuk menjadi PEMBERI LUAR BIASA..
Permudahkanlah Wahai Allah..


0 ulasan:

Catat Ulasan